Skuteczna sprzedaż, to cel wszystkich działów handlowych. Jednocześnie nikt z nas nie lubi natarczywych, niedopasowanych do potrzeb ofert. Jak połączyć wzrost zysku z większym zadowoleniem klientów?
Czym kierujesz się tworząc oferty dla klientów? Czy starasz się postawić w ich sytuacji, zrozumieć problemy, czy może najważniejszy pozostaje produkt i jego zbawienne działanie? Czasami trudno jest odgadnąć potrzeby klienta, spojrzeć na problem z jego punktu widzenia. Dedykowane rozwiązania mogą w tym jednak pomóc. Wpisując do rozwiązania wszystkie szczegóły relacji z klientem możliwe będzie nieco skuteczniejsze wejrzenie w jego świat. Kiedy dokonuje zakupu, ile czasu zajmuje mu podjęcie decyzji, czy kupuje częściej, gdy towar jest przeceniony, czy cena zdaje się nie mieć znaczenia, lubi rozmawiać ze sprzedawcą, a może starannie dobiera słowa? Wszystkie te szczegóły pozwalają na lepsze dopasowanie ofert. W dedykowanej aplikacji to od ciebie zależy, które funkcjonalności i parametry się w niej znajdą. Czynnik demograficzny nie ma dla ciebie znaczenia? W oprogramowaniu także go nie będzie. Kiedy z pomocą aplikacji dokonasz skuteczniejszej systematyzacji cech swojej grupy docelowej, możesz zacząć testować różne wersje ofert i zobaczyć, jak wpłyną one na relację.
Na pewno znasz sytuacje, w których nie miałeś czasu od razu zapisać jakiejś informacji, by następnego dnia uzmysłowić sobie, że nie masz pojęcia, co to było. By uniknąć takich wypadków na bieżąco aktualizuj aplikację wartościowymi danymi, które możesz analizować. Najważniejsze są wnioski. Co zapisane dane mówią ci o sprzedaży? Jakie jej etapy mogą zostać zoptymalizowane? Odpowiedzi nie będą pewnie jednoznaczne, dlatego testowanie rozwiązań pozwoli ci na wykształcenie i standaryzację najbardziej skutecznych praktyk. Nie zapominaj jednak o indywidualnym podejściu; kto z nas, klientów, go nie lubi. W dedykowanym rozwiązaniu możliwe jest także wygodne kontrolowanie efektywności sprzedaży. Czy to za pomocą monitorowania ilości wystawionych faktur, rozpoczętych leadów sprzedażowych czy ilości rozmów z klientami, będziesz w stanie stwierdzić, na ile efektywnie zarządzasz swoimi relacjami handlowymi.
Twój produkt spełnia potrzeby klientów, wprowadzasz i analizujesz dane w systemie, a mimo to sprzedaż nie rośnie. Być może powodem jest mały błąd, który rutynowo wkrada się w twoje praktyki sprzedażowe. I w tym miejscu pomocna okazuje się dedykowana aplikacja CRM. Dzięki odzwierciedleniu każdego rzeczywistego procesu i etapu, dostrzeżesz w którym miejscu klient rezygnuje z zakupu. Jeśli to możliwe, warto dowiedzieć się, dlaczego. Czy problemem jest cena, funkcjonalności, a może brak zdecydowania po stronie kupującego? Wprowadzenie takiego parametru do aplikacji pozwoli wyciągnąć wnioski na przyszłość i zmodyfikować nieefektywny element procesu sprzedażowego. Dedykowane oprogramowanie CRM może pomóc w zwiększeniu ilości pomyślnych transakcji, jeśli będzie użytkowane systematycznie. Im większe dopasowanie do potrzeb, tym skuteczniejsze wsparcie procesów sprzedażowych.
Przeczytaj także
Ile zyskam decydując się na dedykowaną aplikację CRM?
Jak stworzyć zapytanie ofertowe na wykonanie dedykowanej aplikacji webowej?
Komu zlecić napisanie aplikacji?
Jak testować system CRM?
Zobacz nasze realizacje
Aplikacja webowa dla producenta – branża meblowa - WMS - Katowice/Częstochowa
Kamee Sp. z o.o.
30-147 Kraków, ul. Na Błonie 15/57
NIP: 677 240 70 93 REGON: 36524526200000 KRS: 0000633262
Send massage
darmowe konsultacje