Wdrożenie systemu CRM





Wdrożenie systemu CRM powinno przynieść wiele pozytywnych zmian w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Wszystko jednak zależy od wyboru dostawcy oraz procesu wdrożenia oprogramowania. Przeczytaj, aby nie popełnić błędów.

Częste błędy przy wdrażaniu systemów CRM / ERP



Wdrożenie oprogramowania CRM zależy od wykonania etapów poprzedzających takich jak:

  • Określenie celów stawianych przed nowym oprogramowaniem. W tym celu warto skorzystać z konsultacji ze specjalistą, który na bieżąco śledzi najnowsze rozwiązania na rynku. Warto zaprosić konsultanta do firmy i zaaranżować kilka spotkać z przedstawicielami różnych działów. Im więcej informacji zostanie przekazanych tym łatwiej przebiegnie wdrożenie.

 

  • Określenie zakresu funkcjonalności – wyznaczenie zespołu współpracującego z dostawcą oprogramowania, który przedstawi procesy jakie odbywają się w firmie, zależności między nimi, natężenie, częstotliwość oraz inne informacje.

 

  • Optymalizacja procesów zachodzących w firmie – analityk z wyznaczonymi osobami wykonają analizę potrzeb, modelowanie procesów oraz optymalizację. Czego efektem powinno być zaoszczędzenie czasu pracy na większości stanowisk w firmie. Jest to bardzo ważne, aby pracownicy w firmie dostrzegli, że nowy dedykowany system CRM ma im pomóc w wykonywaniu codziennych obowiązków.

Wdrożenie systemu CRM

Przygotowanie personelu przed wdrożeniem

 

Jest to niezwykle istotny etap w całym procesie. W zależności od ilości użytkowników, stopnia zaawansowania obsługi oprogramowań, częstości użytkowania nowej aplikacji oraz ogólnego podejścia do zmian należy przedsięwziąć odpowiednia kroki. Do dyspozycji mamy :

- angażowanie pracowników w proces

- informowania jak będzie działać firma po wdrożeniu

- szkolenia na żywo (przed , w trakcie wdrażania i po wdrożeniu)

- pomoc online / helpdesk

- instrukcje obsługi / filmy instruktażowe

 

Zakres, harmonogram oraz dobór narzędzi pomocnych przy wdrażaniu oprogramowania powinien być odpowiednio dobrany do projektu oraz zespołu. Skorzystaj z naszych doświadczeń.

 

Mogą Cię zainteresować również:

Zalety dedykowanego systemu CRM

Przenoszenie systemu CRM - migracja danych

Koszty oprogramowania CRM

Skuteczne przypisywanie płatności w systemie CRM





darmowe konsultacje