Koszty oprogramowania CRM





Jakie są koszty użytkowania oprogramowania CRM? Lepiej inwestować w dedykowany system, czy w istniejące już na rynku gotowe rozwiązania? Jakie są zalety i wady rozwiązań użytkowania na zasadach abonamentowych, licencyjnych oraz własnościowych?

Jak tworzymy dedykowane oprogramowania dla firm? 



Poniżej znajdują się koszty jawne oraz ukryte, które należy rozważyć w trakcie wyboru oprogramowania CRM oraz ERP. Nie wszyscy producenci stosują wszystkie opłaty, ale warto o nie zapytać.

Umów się na darmowe konsultacje!

Zakup na zasadach licencji (korzystanie z gotowych programów)

  • koszt stanowiska – 1 użytkownik
  • dodatkowe stanowisko to dodatkowy koszt
  • koszt reinstalacji oprogramowania na innym komputerze
  • opłata za dodatkowe funkcjonalności (niektóre programy mogą nie mieć możliwości rozszerzenia o kolejne funkcjonalności)
  • opłata za usunięcie ograniczeń ilościowych (w przypadku tańszych pakietów)
  • stała opłata za możliwość aktualizacji oprogramowania wynosząca przeważnie 16-18% wartości całego systemu
  • wdrożenie systemu płatne od godziny – uwaga: koszt sięga nawet 300 pln netto za godzinę!
  • w przypadku potrzeby aktualizacji oprogramowania, w zależności od posiadanej wersji, koszt może dochodzić nawet do 70% ceny całego systemu
  • niektóre firmy rejestrują oprogramowanie na konkretną firmę. W przypadku zmiany formy prawnej lub fuzji twórca oprogramowania może nie udostępnić systemu innej firmie lub zażądać opłaty za zmianę właściciela firmy.

Koszty oprogramowania dla firm CRM, ERP, MES, B2B

Korzystanie na zasadzie abonementu

  • abonament miesięczny albo roczny, w ramach którego można korzystać z aplikacji - 1 stanowisko to 1 użytkownik
  • dodatkowe stanowisko to dodatkowy koszt
  • opłata za dodatkowe funkcjonalności (niektóre programy mogą nie mieć możliwości rozszerzenia o kolejne funkcjonalności)
  • opłata za usunięcie ograniczeń ilościowych (w przypadku tańszych pakietów)
  • stała opłata za możliwość aktualizacji oprogramowania wynosząca przeważnie 16-18% wartości całego systemu
  • wdrożenie płatne za godzinę – uwaga: koszt sięga nawet 300 pln netto za godzinę!
  • w przypadku potrzeby aktualizacji oprogramowania, w zależności od posiadanej wersji, koszt może dochodzić nawet do 70% ceny całego systemu
  • koszt aktywacji konta

O co pytać przy zakupie systemu CRM?

Dedykowana aplikacja

  • koszt stworzenia dedykowanego oprogramowania
  • opłata za dodatkowe funkcjonalności
  • opłaty związane z utrzymaniem serwera – do 150 pln na rok

W ogólnym rozliczeniu najtańszą opcją jest dedykowana aplikacja CRM / ERP. Ponosimy co prawda jednorazowo duży koszt zakupu, ale mamy gwarancję, że oprogramowanie dokładnie odpowiada naszemu zapotrzebowaniu. W dedykowanej aplikacji mamy więc wszystkie niezbędne dla nas funkcjonalności i nie płacimy jednocześnie (jak podczas użytkowania gotowych oprogramowań) za niepotrzebne funkcjonalności zainstalowane w gotowych systemach. Dodatkowo klient staje się właścicielem oprogramowania.

Zalety dedykowanego systemu CRM

Jak tworzymy dedykowane systemy CRM?

Jak system CRM może zwiększyć zyski?





darmowe konsultacje